Disease : New threat came from a turtle??

Disease - turtleHas not gone public concern over avian flu are spread by birds, come again another virus, influenza A (H1N1), which originally spread from pigs.

now, a veterinary student from Australia to prove that the turtles that breed in a cage with a highly contagious disease, even potentially be transmitted to humans!.

Bannan Debbie, who presented his findings at the "Conference unusual and exotic pet" on the celebration of Australian veterinary association, found a kind of micro-bacterial pathogens, the capacity to infect animals and humans to result in death. on the turtle's body of fresh water that never lived in the wild.

although the mechanism of how these micro-bacterium can infect the tortoise is still unclear, but bannan warned pet owners "exotic" to be careful. "You should be able to recognize the symptoms, before you and other pets contracting," said bannan.

Related Post



14 comments:

narti said...

yang bener nih? dirumah punya soalnya....
waduh harus hati2 nih....

Seri said...

kalau di lihat secara kasar binatang ini ngak merbahaya kepada manusia. rupanya bisa menjangkiti manusia juga. ngak tahu kenapa sejak akhir2 ini manusia selalu dijangkiti penyakit bawaan binatang. mungkin sudah sampai waktunya untuk kita berwaspada kali ini.

Lina Gustina said...

We should be more careful; but don't hurt turtles for this...

Rihar Diana(dhana) said...

salam sahabat
wah bagus banget tuh,baru denger kali ini loh thnxs n good luck ya

kelirirenk said...

Namanya jadi virus kura-kura ya....?
Tx infonya, sekarang jadi tau deh

rumah-blogger.com said...

wah padahal saya memelihara jenis kura2 ini, sudah 3 tahun dan sekarang sudah berdiamater 25cm. gmana yaa??? makasih nich atas ilmunya, perlu waspada dari sekarang...

sabirinnet.com said...

ini khusus kura2 air tawar yg berada dirawa2, atau kura2 hias??? wah, perlu ada penjelasan nich..

Zippy said...

Wuih...makin banyak aja ni penyakit...
Hmmm, moga aja gak sampai nular ke ikan...
Kasian ikan gue :D

PhonanK said...

if all animals could potentially spread the disease, humans will always be shrouded in fear. Because the animal is human friends

informasi peternakan ayam said...

wow.. i have about 5 turtles in front of my house, but all different species... so what will do with my turtle, i can't kill him, my turtle is very cute.. hmmmmmmmm

thank for your sharing bro..
salam

NumB3R said...

nama virusnya apa sob?

walah2. . makin banyak aja nih penyakit baru

Dhana/戴安娜 said...

salam sahabat
sekedar ngasih tahu kl saya buat award untuk sobat mohon kesediaannya diambil ya,thnxs n good luck http://dhanaarsega.blogspot.com/2009/11/award-sederhana.html/

Saung Web said...

Wah bisa bahaya juga toh... jadi ingat kura2 ninja hehe

The international times said...

but, i like turtle :).good sharing thanks :)

Post a Comment

Subscriptions

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Blog Archive

Site Info

Coment box


Popular Posts